Közlemények

ugyfelmad

 tajekmail

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

   

Befejeződtek az árverések


2015. december 14. napjával sikeresen lezárult az idei évre az állami földek gazdáknak történő értékesítése Bács-Kiskun megyében.

November 23. napjától december 14. napjáig volt lehetőségük a helyben lakó földműveseknek a maximum 300 hektár mértékű állami tulajdonú földterületek egy részének megvásárlására.

Az árverési eljárások a lehető legnagyobb nyilvánosság mellett kerültek lebonyolításra.

Összesen 579 árverés volt meghirdetve, ez megközelítőleg 8 408 hektár termőterületet jelentett, ebből ténylegesen 567 árverés történt meg 8 133 hektárnyi földre.

A kimutatások alapján az árverések 79%-a volt eredményes, azaz 448 eljárás.

A licitálások hossza átlagosan 2 perc 45 mp volt, a leghosszabb 43 perc 51 mp-ig, a legrövidebb 7 mp-ig tartott.

Az egy árverésen történő licitek átlagos száma 17, a legtöbb licit száma viszont 325 volt.

A nyertesek átlag életkora 44 év, a legfiatalabb nyertes 18 évesen, a legidősebb 84 évesen licitált.

Az árverések nagy részére csak egy személy regisztrált, de volt olyan eljárás is, ahol egyszerre tízen licitáltak az adott földre.

A licitálás alapján a legtöbbet érő földért 364 millió forintot, a legalacsonyabb áron elkelt földért pedig 900 000 forintot fizet a nyertes.

Az árverési eredményközlő hirdetmények a Nemzeti Földalapkezelő Szervezet honlapján (www.nfa.hu), és a Bács- Kiskun Megyei Kormányhivatal honlapjain (www.kormanyhivatal.hu/hu/bacs-kiskunéswww.bkmkh.hu) találhatók meg. Továbbá az NFA megyei kirendeltségeinél, az árverés helye szerinti épületben, valamint az értékesítésre kerülő földrészlet fekvése szerint illetékes (közös) önkormányzati hivatalok hivatali helyiségeiben kerültek kifüggesztésre 30 napra. Az elővásárlási jogosultaknak 30 nap áll rendelkezésükre, hogy éljenek elővásárlási jogukkal.

(Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal)

---------------------------------------------------------------------------

Megkezdődtek Bács-Kiskun megyében az első földárverések


2015. november 23. napján elindult az első állami tulajdonú termőföldek gazdáknak történő árverezése.

November 23. napjától december 14. napjáig van lehetőségük a helyben lakó földműveseknek a maximum 300 hektár mértékű állami tulajdonú földterületek egy részének megvásárlása.

A gazdák megelégedésére már le is zajlott az első földek árverése a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Kecskemét, Halasi út 34., valamint Halasi út 36. számú épületeiben.

Az árverési eljárások a lehető legnagyobb nyilvánosság mellett kerülnek lebonyolításra.

A december 14. napjáig értékesítésre kerülő területek listája mindenki számára hozzáférhető. Az értékesítésre kerülő földterületek listáját és az árverések részletes szabályait tartalmazó hirdetmények a Nemzeti Földalap honlapján (www.nfa.hu), és a Bács- Kiskun Megyei Kormányhivatal honlapjain (www.kormanyhivatal.hu/hu/bacs-kiskunéswww.bkmkh.hu) találhatók meg, továbbá kifüggesztés útján az NFA megyei kirendeltségeinél, az árverés helye szerinti épületben, valamint az értékesítésre kerülő földrészlet fekvése szerint illetékes (közös) önkormányzati hivatalok hivatali helyiségeiben részletesen is megismerhetők.

Az árverések regisztrációja november 23-tól december 14-ig, minden árverési napon 8.00 órakor, illetve 13.00 órakor kezdődik az árverési hirdetményben rögzítettek szerint. Az egyes napokon árverésre kerülő ingatlanok pontos adatai az árverési hirdetmények mellékleteiben találhatóak.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Megváltoztak a Családi Csődvédelmi Szolgálat elérhetőségei

2015. november 25. napjától a Bács- Kiskun Megyei Kormányhivatal Gyámügyi és Igazságügyi Főosztályának keretein belül működő Családi Csődvédelmi Szolgálat új helyen, Kecskemét, Kőhíd utca 8. szám alatt várja kedves ügyfeleit.

Személyes ügyintésére ügyfélfogadási időn belül, előzetes időpont egyeztetés után van lehetőség. Az ügyfélfogadás rendjében nem történt változás.

A családi csődvédelemről és a szolgálat működéséről részletes információk a www.csodvedelem.gov.hu honlapon érhetőek el.

A Szolgálat elérhetőségei:

Cím:

6000 Kecskemét, Kőhíd utca 8.

E-mail:

Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Telefon:

76/795-760

   

Ügyfélfogadás ideje:

Hétfő:

de. 9-12

Szerda:

du. 13-18

Csütörtök:

de. 9-12

 

 -----------------------------------------------------------------------------------------------

okmanyirodazarva

----------------------------------------------

palyoszt

 -----------------------------------

Bács- Kiskun megyében is megkezdte munkáját a Családi Csődvédelmi Szolgálat

2015. szeptember 01. napjával a 2015. évi CV. tv. alapján a Bács- Kiskun Megyei Kormányhivatal Gyámügyi és Igazságügyi Főosztályának keretein belül megkezdte működését a Családi Csődvédelmi Szolgálat. A családi csődvédelemről és a szolgálat működéséről részletes információk a www.csodvedelem.gov.hu honlapon érhetőek el.

A Szolgálat elérhetőségei:

Cím: 6000 Kecskemét, Bajcsy Zsilinszky krt. 2.

E-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Telefon: 70/684-6496

Ügyfélfogadás ideje:

Hétfő: de. 9-12

Szerda: du. 13-18

Csütörtök: de.9-12

Felhívjuk az ügyfelek szíves figyelmét, hogy a személyes ügyintézéshez előzetes időpont egyeztetés szükséges.

(Bács- Kiskun Megyei Kormányhivatal)

------------------------------------------------------------------

BÁCS-KISKUN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL

KÖZLEMÉNY!

KÖLTÖZIK A FOGYASZTÓVÉDELMI HATÓSÁG

Tájékoztatjuk a Tisztelt Lakosságot, hogy a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály Fogyasztóvédelmi Osztálya a jelenlegi 6000 Kecskemét, Klapka u. 34. szám alatti ingatlanból átköltözik a 6000 Kecskemét, Szent István krt. 19/A alatti épületbe.

A Fogyasztóvédelmi Osztály telefonos elérhetősége 2015. augusztus. 5-ik napjától a 76/795-710 számra változik.

A Fogyasztóvédelmi Osztály elektronikus levelezési címe változatlanulEz az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát..

A Hatósági Tanácsadó Iroda és Rezsipont a jövőben a

6000 Kecskemét, Szent István krt. 19/A

szám alatt kereshető fel személyesen, az eddig megszokott ügyfélfogadási rend szerint: hétfőtől csütörtökig 8.00-16.00

pénteken 8.00-14.00 óra

között.

Az átköltözés ideje alatt a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály Fogyasztóvédelmi Osztály telefonon átmenetileg nem elérhető.

Megértésüket köszönjük!

(Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal)

-----------------------------------------------------------------------------------

BÁCS-KISKUN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL

TÁJÉKOZTATÁS

A CSALÁDOK OTTHONTEREMTÉSI KEDVEZMÉNYE IGÉNYBEVÉTELÉHEZ SZÜKSÉGES HATÓSÁGI BIZONYÍTVÁNYRÓL

A családok otthonteremtési kedvezménye (CSOK), mint vissza nem térítendő állami támogatás 2015. július 1-jét követően igényelhető.

A családok otthonteremtési kedvezménye „C” (követelménynek megfelelő) energetikai minősítési osztálynál kedvezőtlenebb energetikai minősítési osztályú egylakásos lakóépület vásárlása illetve bővítése esetén abban az esetben igényelhető, ha az igénylő a hitelintézet részére benyújtja a lakóépület fekvése szerint illetékes építésügyi hatóság által kiállított, 30 napnál nem régebbi hatósági bizonyítványt arról, hogy a lakóépület állapota az élet-és vagyonbiztonságot közvetlenül és súlyosan nem veszélyezteti. Nem egylakásos lakóépület esetében a hatósági bizonyítvány nem szükséges.

A hatósági bizonyítványt

  • a Kecskeméti Járás, a Kiskunfélegyházi Járás, a Kiskunmajsai Járás és a Tiszakécskei Járás területén lévő ingatlanok esetében a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Kecskeméti Járási Hivatal Építésügyi és Örökségvédelmi Osztálya (6000 Kecskemét, Széchenyi krt. 12.)

  • a Bajai Járás, a Kiskunhalasi Járás, a Jánoshalmi Járás és a Bácsalmási Járás területén lévő ingatlanok esetében a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Bajai Járási Hivatal Építésügyi Osztálya (6500 Baja, Deák F. u. 11-13.)

  • a Kalocsai Járás, a Kiskőrösi Járás és a Kunszentmiklósi Járás területén lévő ingatlanok esetében a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Kalocsai Járási Hivatal Építésügyi Osztálya (6300 Kalocsa, Városház u. 1.)

állítja ki.

Amennyiben a lakóépület műemlék, illetve műemléki környezetben vagy műemléki jelentőségű területen áll, abban az esetben a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Kecskeméti Járási Hivatal Építésügyi és Örökségvédelmi Osztálya (6000Kecskemét, Széchenyi krt. 12.). állítja ki a hatósági bizonyítványt.

(Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal)

Tűzgyújtási TILALOM!

Tűzgyújtási tilalom elrendelésére került sor a Bács-Kiskun megyeterületén

Tilos tüzet gyújtani2015. július 4-től a Bács-Kiskun megyeterületén fekvő erdőkben és fásításokon, valamint az erdőterületek, illetve fásítások határától számított kétszáz méteren belüli területeken kijelölt tűzrakó helyeken is, valamint a közút- és vasút menti fásításokban, beleértve a parlag és gazégetést is!

A hirtelen nappali felmelegedés és a csapadékmentes, száraz időjárás miatt a megye erdőterületein és annak környezetében – különösen a parlag- és legelő területekkel határos erdőkben, valamint a fenyvesekben - fokozott tűzveszély alakult ki, ezért a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal átmeneti időre általános tűzgyújtási tilalmat rendelt el.

Az erdőben kirándulók, a mezőgazdasági területeken dolgozók, a közúton és vasúton utazók által eldobott égő cigarettacsikk és dohánynemű fokozott tűzveszéllyel jár, mivel a kiszáradt lágyszárú növényzet és erdei avar a jelenlegi időjárási körülmények között rendkívül gyúlékony és erdei vagy mezőgazdasági területeken közvetlen tűzeset forrása lehet.

Felhívjuk a közúton és vasúton utazókat, az erdőben kirándulókat, a mezőgazdasági területeken dolgozókat, hogy égő cigaretta csikket és dohányneműt ne dobjanak el, azt minden esetben oltsák el.

A tűzgyújtási tilalom elrendelése súlyos kárral fenyegető helyzetet, illetve a tűz káros következményeinek megelőzését szolgálja.

Aki a tűzgyújtási tilalomra vonatkozó rendelkezéseket megszegi, százezer forintig terjedő erdővédelmi bírsággal sújtható.

(Bács- Kiskun Megyei Kormányhivatal)

Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal

Állami rezsicsökkentéssel kapcsolatos felmérés

A Kormány célul tűzte ki az állampolgárok és a vállalkozások széles körét terhelő fizetési kötelezettségek enyhítésére irányuló állami rezsicsökkentést. A tízmilliárd forint összegű állami rezsicsökkentést az állampolgárok véleményének és javaslatainak felhasználásával kívánja megvalósítani.

Ennek érdekében a Kormány az állampolgárok és vállalkozások bevonásával konzultációt kezdeményez. A konzultációban részt vevők számos hatósági eljárással kapcsolatos igazgatási szolgáltatási díj és illeték megszüntetésével összefüggésben kifejthetik véleményüket, továbbá javaslatot tehetnek egy-egy további, általuk fontosnak tartott hatósági eljárás díjmentessé tételére.

A konzultáció keretében az állampolgárok és a vállalkozások számára külön kérdőív kerül összeállításra, melyek kitöltése önkéntes és anonim.

Az állampolgároknak a kérdőívek kitöltésére 2015. június 5-től 2015. augusztus 6-ig van lehetőségük interneten keresztül vagy papír alapon.

Az internetalapú konzultáció során a kérdőív kitölthető a www.kormanyhivatal.hu honlapon keresztül. Az online kérdőívek kitöltésére 2015. augusztus 6-án 24.00 óráig nyílik lehetőség.

A papír alapú nyomtatványokat megtalálják a Kormányhivatal minden ügyfélszolgálati helyiségében.

A kitöltött kérdőíveket lehetőségük van a helyszínen kihelyezett gyűjtőládában leadni.

Emellett a települési ügysegéd a településeken tartott ügyfélfogadása során kérdőívet biztosít az állampolgárok számára és gondoskodik arról, hogy a kitöltött kérdőíveket eljuttassa a Járási Hivatalhoz.

(Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal)

-------------------------------------------------------------------

Az eddiginél is egyszerűbb és gyorsabb ügyintézés a kormányhivataloknál és a járási hivataloknál

A 2011. január 1-jével létrejött fővárosi és megyei kormányhivatalok jelentősen csökkentették a korábbi időszakra jellemző területi széttagoltságot, ezzel gyorsabbá, rugalmasabbá és költséghatékonyabbá téve a közigazgatást. Ezen fejlesztések folytatódnak most, aminek eredményéül a kormányhivatalokhoz további feladatok kerülnek, valamint a kormányhivatalokban és a hozzájuk tartozó járási hivatalokban megszűnik a szakigazgatási szervre és törzshivatalra való felosztás és csökken a vezetői szintek száma. Mindez többek között egységes feladatellátást, gyorsabb döntéshozatalt és olcsóbb működést eredményez.

2015. április 1-től átalakul a fővárosi és megyei kormányhivatalok eddigi szervezeti struktúrája, valamint új feladatokat delegál a kormányhivatalokhoz egy új jogszabály, amelynek célja az egységes kormányhivatali rendszer megteremtése.

A kormányhivatalok eddig ágazatonként elkülönülten, megyei és járási szinten működő, önálló feladat-és hatáskörrel bíró szakigazgatási szervekből (pl. munkaügyi központ, földhivatal, fogyasztóvédelmi felügyelőség, közlekedési felügyelőség, szociális és gyámhivatal), valamint a szintén önálló feladat- és hatáskörrel rendelkező, funkcionális és egyéb (pl. koordinációs) feladatokat ellátó törzshivatalból álltak.A kormányhivatalok tehát osztott szerkezetűek voltak, hiszen a kormánymegbízott által közvetlenül vezetett törzshivatalból illetve a szakmailag önálló szakigazgatási szervekből álltak, együtt, egy költségvetési szervet alkotva.

A kormányhivatalok a jövőben a kormánymegbízott által közvetlenül vezetett szervezeti egységekből (főosztályokból) és a járási hivatalvezetők által vezetett, osztályokra tagozódó járási hivatalokból állnak. A szagigazgatási szervekből (a jelenlegi megyei igazgatóságokból, felügyelőségekből) kormányhivatali főosztályok, a járási szinten működőkből pedig osztályok lesznek. A kormányhivataloknál egy-egy főosztály több jelenlegi szakigazgatási szerv feladatát fogja ellátni, amellyel összefüggésben csökken a vezetői szintek száma. Mindez egységes feladatellátást, egyszerűbb és gyorsabb döntéshozatalt, valamint ügyek tényleges elintézésére fordítható kapacitásnövekedést, illetve a jelenleginél olcsóbb, költséghatékonyabb működést eredményez.

A kormányhivatalokhoz ezen túl új, eddig más szervek által ellátott feladatok is kerülnek. Az integráció keretében elsősorban a hatósági típusú államigazgatási feladatok kerülnek a kormányhivatalokba.

A környezetvédelmi és természetvédelmi felügyelőségek, valamint a bányakapitányságok, továbbá a

Magyar Államkincstár családtámogatási és lakáscélú állami támogatásokkal kapcsolatos feladatai, az

Országos Egészségbiztosítási Pénztár területi hivatalaitól a baleseti megtérítéssel és a keresőképesség vizsgálatával összefüggő feladatok, valamint a

Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal hazai anyakönyvezéssel összefüggő feladatai.

A Bács- Kiskun Megyei Kormányhivatalt ezen csoportokból a Magyar Államkincstártól és az Országos Egészségbiztosítási Pénztártól átkerülő feladatok érintik

Ezen intézkedés eredményeképpen tehát nő a kormányhivataloknál elintézhető ügyek száma. Az azokkal kapcsolatos kérelmek pedig leadhatóak a járási hivataloknál, a kormányhivataloknál, a kormányablakoknál és a települési ügysegédeknél is, aminek köszönhetően az ügyfelek egyes ügyeket, amiket addig csak a megyeszékhelyen intézhettek, a jövőben már a lakóhelyükhöz közel is elindíthatják.

A módosítások az egységes kormányhivatali struktúra jegyében megszüntetik a szakhatósági eljárásokat is a kormányhivatalhoz tartozó szervezeti egységségek tekintetében. 2015. április 1-től a kormányhivatal valamelyik szervezeti egységénél folyamatban lévő olyan ügyekben, amelyekben valamely másik kormányhivatali szerv szakmai állásfoglalása szükséges, a szakmai kompetenciával, ismerettel rendelkező szerv már nem mint szakhatóság, hanem mint az adott ügyben szakértelemmel bíró szervezet jár el. Az integrációt követően a hatósági eljárásban a szakhatósági megkeresés megszűnik, a korábban közreműködő szakhatóságok az eljáró hatósággal közösen hozzák meg a döntésüket, aztegy döntésbe foglalják; ezen eljárások esetén a szakhatósági eljárás időszükségletével rövidül a döntés meghozatalához szükséges idő.

(Bács- Kiskun Megyei Kormányhivatal)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Változtak a mák termesztésével és forgalomba hozatalával kapcsolatos szabályok

Az étkezési mák kereskedelmi céllal történő termesztése esetén területnagyságtól függetlenül a termesztő köteles a föld fekvése szerinti illetékes megyei kormányhivatal földművelésügyi igazgatóság részére a rendeletben szabályozott következő adatokról (természetes személy személyazonosító adatai és lakcíme, jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező más szervezet megnevezése, székhelye, adószáma, a képviseletét ellátó személy családi és utóneve, lakcíme, valamint a képviselet jogcíme, a vetett termőterület nagysága, helye, helyrajzi száma, vagy fizikai blokk és parcella száma, a termesztett fajta neve, vetőmag fémzár száma és mennyisége,) bejelentést tenni. Az őszi vetésű étkezési mák bejelentési határideje a vetési évben november 30-a, a tavaszi vetésű étkezési mák esetében a vetési évben április 30-a. A termesztő köteles őszi vetésű étkezési mák kipusztulása esetén a föld fekvése szerint illetékes földművelésügyi igazgatóságnak a vetést követő év április 30-ig bejelenteni a kipusztulással érintett terület azonosítóit (település neve, földrészlet helyrajzi száma, alrészlet megjelölése, fizikai blokk és parcella azonosító), nagyságát, valamint a kipusztult állomány fajtáját.

A betakarítást követően az étkezési mák termesztője köteles tárgyév szeptember 30-ig az illetékes megyei kormányhivatal földművelésügyi igazgatóságnak bejelenteni a mákszalma és a betakarított mákmag mennyiségét. A mákszalma megsemmisítéséről a termesztőnek nyilvántartást kell vezetni.

Az étkezési mák termesztőnek a bejelentésről valamint a bejelentett mákmag mennyiségéről az illetékes megyei kormányhivatal földművelésügyi igazgatósága igazolást állít ki. Az étkezési mák kizárólag  ezen igazolás birtokában hozható forgalomba. A termesztő köteles az étkezési mákot továbbforgalmazó személynek az igazolást bemutatni. Az igazolás számát az étkezési mák forgalomba hozatala során a kereskedelmi dokumentumoknak tartalmaznia kell.

Az illetékes megyei kormányhivatal földművelésügyi igazgatósága a termesztő költségére elrendelheti az étkezési máktábla talajba forgatással történő megsemmisítését, amennyiben az étkezési mák termesztése a rendelet alapján bejelentési kötelezettség alá tartozik és a termesztő a bejelentési kötelezettségének határidőre nem tett eleget, illetve azt legkésőbb a mák virágzásának befejezését megelőző tizenöt napig nem pótolta, vagy a termesztő valótlan adatokat jelentett be.

A földművelésügyi igazgatóság, valamint a megyei kormányhivatal élelmiszerlánc-biztonsági és állategészségügyi igazgatósága ellenőrzi a forgalomba hozott étkezési mák igazolásának meglétét. Amennyiben a termesztő igazolás nélkül hozza forgalomba az étkezési mákot, a földművelésügyi igazgatóság vagy az élelmiszerlánc-biztonsági és állategészségügyi igazgatóság az étkezési mákot lefoglalja és elrendeli a termesztő költségén való megsemmisítését.

A bejelentéshez szükséges formanyomtatványok letölthetőek a NÉBIH honlapjáról. (www.nebih.gov.hu)

További információért forduljon az illetékes megyei kormányhivatal földművelésügyi igazgatóságához. (tel.: 76/513-600, fax.: 76/513-627, e-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)

(Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Elkezdődött a szociális rendszer megújítása – A szociális támogatások egy része új helyen igényelhető

A pénzbeli és természetbeni szociális ellátások rendszere 2015. március 1-től jelentős mértékben átalakul. Az állam és az önkormányzat segélyezéssel kapcsolatos feladatai élesen elválasztásra kerülnek. Az aktív korúak ellátására vonatkozó támogatások, vagyis a rendszeres szociális segély helyébe lépő egészségkárosodási és gyermekfelügyeleti támogatás, valamint a foglalkozást helyettesítő támogatása jövőbena járásoknál intézhető.

Az állam által kötelezően nyújtandó szociális ellátásokat 2015. március 1-től a járási hivatalok állapítják meg.

Ezek az ellátások a következőek:

- aktív korúak ellátása,

- időskorúak járadéka,

- ápolási díj (alapösszegű, emelt összegű és kiemelt ápolási díj),

- közgyógyellátás (alanyi és normatív formák),

- egészségügyi szolgáltatásra való jogosultság.

A hatáskörváltozás tehát az aktív korúak ellátását érinti, a felsorolt többi ellátást az eddigiekben is a járási hivatalok állapították meg.

Az aktív korúak ellátása az aktív korú, nem foglalkoztatott személyeknek nyújtott ellátás. Ezen ellátás keretében kétféle támogatás állapítható meg, a foglalkozást helyettesítő támogatás, valamint a rendszeres szociális segély helyébe lépő egészségkárosodási és gyermekfelügyeleti támogatás.

A jogszabályi rendelkezések alapján 2015. március 05. napjáig még a települési önkormányzatok fogják folyósítani az aktív korúak ellátásához kapcsolódó – 2015. február hónapra járó – támogatási összegeket. A 2015. március hónapra járó – április 5-ig esedékes – támogatási összegek utalásáról már a fővárosi és megyei kormányhivatalok gondoskodnak majd.

Ezen támogatási összegek az ügyfelek döntése alapján bankszámlára, vagy lakcímre kerülnek kiutalásra, a támogatások készpénzben történő kifizetésére nincs lehetőség.

A Bácsalmási Járásban az aktív korúak ellátásával kapcsolatos támogatások, így a foglalkoztatást helyettesítő és az egészségkárosodási és gyermekfelügyeleti támogatás a Bácsalmási Járási Hivatal Járási Munkaügyi Kirendeltségén (6430 Bácsalmás, Rákóczi u. 34.) továbbá a Bácsalmási Járási Hivatal 6430 Bácsalmás, Gr. Teleki u. 4-8. szám alatti irodáiban ügyfélfogadási időben, valamint a járáshoz tartozó településeken az ügysegédek korábban meghirdetett, már megszokott ügyfélfogadási idejében intézhető.

A helyi önkormányzatok felelőssége a helyi viszonyok ismeretére építve növekszik a helyi közösség szociális biztonságának erősítésében, azzal, hogy a jövőben önkormányzati rendeletben meghatározott feltételek mellett, saját belátásuk szerint az önkormányzatok feladata lesz a szociális jellegű segélyek biztosítása. Az állam azonban az erre a célra elkülönített keretből támogatást biztosít azon önkormányzatok számára, amelyek nem rendelkeznek megfelelő forrásokkal a feladat kielégítő ellátására.

Az önkormányzatok által nyújtható támogatás neve egységesen települési támogatás lesz, amelynek jogosultsági feltételeit, típusait az önkormányzatok határozhatják meg.

A pénzbeli és természetbeni szociális ellátásokat érintő, 2015. március 01-től hatályos változásokkal kapcsolatos részletes tájékoztató anyag elérhető a www.bkmkh.hu weboldalunkon.

Bács- Kiskun Megyei Kormányhivatal

 

---------------------------------------------

Kárenyhítési hozzájárulás igénybevételével kapcsolatos tájékoztató

 

a gazdálkodók részére

 

Tisztelt Gazdálkodók!

 

Tájékoztatjuk Önöket, hogy azok a termelők, akik a 2014. évben kárbejelentést tettek, annak összegét, a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Földművelésügyi Igazgatóságának honlapján közzétett 3-6. számú mellékletek felhasználásával számíthatják ki.(www.bkmkh.hu)

 

A kitöltött nyomtatványokat személyesen vagy postai úton november 30-áig nyújthatják be a Földművelésügyi Igazgatósághoz. A határidő elmulasztása jogvesztő.

 

A nyomtatványok kitöltésében segítséget nyújtanak a falugazdászok.

 

Azok a termelők, akik piaci biztosítással is rendelkeznek, kérjük a biztosítási kötvény másolatát csatolják a kérelemhez. Továbbá a számoláshoz szükség lesz az idei évi területalapú támogatás adataira, illetve az elmúlt 5 év hozam adataira. ( 2009, 2010, 2011, 2012, 2013.)

 

A tárgyévi hozamértéket, a tárgyévben ténylegesen hasznosított termőföldről betakarított termésmennyiség alapulvételével az agrárpolitikáért felelős miniszter által vezetett minisztérium honlapján közzétett, tárgyévre vonatkozó referenciaárakon kell figyelembe venni. A közzétett árak a kormányhivatal honlapján is megtalálhatók. (www.bkmkh.hu)

 

A Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Földművelésügyi Igazgatóságát a kárenyhítéssel kapcsolatban az alábbi telefonszámokon lehet felkeresni: 76/513-606, 76/513-607.

 (Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal)

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

BÁCS-KISKUN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL

 

Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi Igazgatósága

 

 

 

Tájékoztató a kéknyelv megbetegedéssel kapcsolatos intézkedésekről, az állattartókra vonatkozó korlátozásokról

 

 

 

Tájékoztatom az érintett gazdálkodókat, hogy a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal állat-egészségügyi nemzeti referencia laboratóriuma kimutatta a kérődző állatokat megbetegítő kéknyelv-betegség előfordulását Csongrád megye és Bács-Kiskun megye déli részén. A betegséget vírus okozza, csak a kérődző állatok (szarvasmarha, juh, kecske, vadon élő kérődzők) fogékonyak a betegségre, a betegséget törpeszúnyogok terjesztik.

 

A betegség terjedésének megakadályozása érdekében a megállapítási helyek (Balotaszállás, Kiskunmajsa) körül 100-100 hektár területen földi, valamint 1200-1200 hektár területen légi szúnyogirtást végeztettünk. A szúnyogirtást néhány nap múlva, amikor az időjárási körülmények megengedik, megismételtetjük megnövelt területen. Kérem a gazdákat, hogy állatállományaik védelmében engedélyezett szerekkel maguk is végezzenek szúnyogirtást az állatok tartási helyein.

 

A kitörések körüli 100 kilométeres sugarú kört magában foglaló területen védőkörzetet, az ezt övező 50 kilométer széles sávban megfigyelési körzetet kellett elrendelni. A kitörések körüli 20 kilométeres zónában ezen felül megfigyelési zárlat alá kell helyezni a fogékony kérődzőket tartó állományokat.

 

Felhívom az érintett gazdák figyelmét arra, hogy az egyes körzetekben betartandó korlátozások a következők:

 

 Hazai állatszállítás

 

1. 20 kilométeres zóna: a 40 napos megfigyelési zárlat alá helyezett állományokat az állatorvosok felkeresik és azokban klinikai szűrővizsgálatot végeznek. Ezekbe az állományokba és onnan kifelé fogékony állat a zárlat 40 napja alatt nem szállítható. E korlátozás alól leghamarabb az utolsó kitörés alapját jelentő eset időpontjától eltelt tíz nap múlva adható felmentés.

 

2. Védőkörzet egyéb települései: Belföldön a körzetet fogékony állat jelenleg kizárólag vágási céllal hagyhatja el, azonban a körzeten belül mind vágási, mind továbbtartási céllal az állatok szállíthatóak. Bizonyos feltételek teljesülése esetén más uniós tagországba, illetve egyes, ún. 3. országokba is lehetőség van az innen származó állatok kiszállítására. Az állatforgalmazás mind belföldön, mind export során minden esetben kizárólag előzetes állatorvosi vizsgálat után - mely szerint a szállítandó állatokon nem mutatkoznak a betegség tünetei – történhet meg.

 

3. Megfigyelési körzet települései: Belföldön a körzetből jelenleg továbbtartásra kizárólag a megfigyelési körzeten belül és a védőkörzetbe lehet fogékony állatokat szállítani. Vágási céllal mindhárom területre szállítható kérődző. Bizonyos feltételek teljesülése esetén más uniós tagországba, illetve egyes, ún. 3. országokba is lehetőség van az innen származó állatok kiszállítására. Az állatforgalmazás előfeltétele ilyenkor is minden esetben az állatorvosi vizsgálat megtörténte és a szükséges igazolás kiállítása.

 

A betegség miatt elrendelt korlátozás alatt álló területek nagyítható térképe az alábbi linken érhető el: http://airterkep.nebih.gov.hu/aaijo/keknyelv/keknyelv.htm

 

A kialakult járványügyi helyzetre és az elrendelt korlátozó intézkedésekre tekintettel, kérem, hogy tervezett állatszállítások esetén minden esetben 48 órával a szállítás előtt értesítse a lakhelye szerint illetékes járási hivatal állat-egészségügyi hivatalát! Munkatársaim minden szükséges információt, segítséget megadnak a gazdálkodóknak.

 

 

 

(Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal)

 

------------------------------------------------------------------------------------------

lakossagiivov 

ellenorzos 

SAJTÓKÖZLEMÉNY

 

 

 

 

 

Július 1-jén szünetel az ügyfélfogadás a kormányhivatalok ügyfélszolgálatain

 

 

 

 

 

Július 1-je 2001-től a köztisztviselők, 2011-től  már a kormánytisztviselők napja is, amely munkaszüneti nap, így a megyei és fővárosi kormányhivatalok által fenntartott okmányirodák, kormányablakok és a szakigazgatási szervek ügyfélszolgálatai 2014. július 1-jén zárva tartanak.

 

 

 

Az ügyfelek megértését köszönjük.

 

 

 

(Bács- Kiskun Megyei Kormányhivatal)

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Földművesek nyilvántartásba vételével kapcsolatos eljárásról tájékoztatás

 

 

 

2014. május 1-jét követően a mező- és erdőgazdasági földek forgalmáról szóló 2013. évi CXXII. törvény (továbbiakban: Földforgalmi tv.) rendelkezései szerint főszabályként 1 hektár feletti területű föld tulajdonjogát földműves, valamint a föld használatának jogát földműves, illetve mezőgazdasági termelőszervezet szerezheti meg.

A mező- és erdőgazdasági földek forgalmáról szóló 2013. évi CXXII. törvénnyel összefüggő egyes rendelkezésekről és átmeneti szabályokról szóló 2013. évi CCXII. törvény (továbbiakban: Fétv.) 100.§-a alapján a földművesekről, a mezőgazdasági termelőszervezetekről és a mezőgazdasági üzemközpontokról a járási földhivatal nyilvántartást vezet.

 A földművesekről, a mezőgazdasági termelőszervezetekről, valamint a mezőgazdasági üzemközpontokról vezetett nyilvántartás részletes szabályairól szóló 38/2014. (II.24.) Korm. rendelet 4. § (1) bekezdése szerint a természetes személynek, illetve szervezetnek a nyilvántartásba vételi eljárás iránti kérelmet formanyomtatványon kell benyújtania. A formanyomtatvány letölthető a www.foldhivatal.hu oldalról, vagy a földhivatal ügyfélszolgálatán szerezhető be.

A mezőgazdasági vagy erdészeti szakirányú képzettségekről szóló 504/2013. (XII.29.) Korm. rendelet tartalmazza azokat a mezőgazdasági vagy erdészeti szakirányú végzettségeket, amelyek valamelyikével a természetes személynek rendelkeznie kell ahhoz, hogy földművesként nyilvántartásba vehető legyen.

 

A földműves nyilvántartási kérelemhez csatolni kell:

 

Mezőgazdasági vagy erdészeti szakirányú képzettséggel rendelkezők esetén:

 

  • szakirányú képzettséget igazoló okirat egy eredeti példányát vagy annak a közjegyző, illetve a kiállító intézmény által hitelesített másolatát (az eredeti példányt a bejelentő a nyilvántartásba vételt követően visszakapja),

  • külföldi bizonyítványok és oklevelek esetén a külföldi bizonyítványok és oklevelek elismeréséért felelős hatóság által kiállított hatósági bizonyítvány eredeti példányát kell csatolni, amely tanúsítja, hogy a szakképesítés megfelel az 504/2013. (XII.29.) Korm. rendeletben meghatározott szakképesítésnek

 

Szakirányú képzettséget igazoló okirat hiányában:

 

  • Őstermelőnek minősülő természetes személy esetén az őstermelői igazolvány és a bejelentést megelőző 3 év lezárt értékesítési betétlap másolatát, amely igazolja, hogy a kérelmezőnek a mezőgazdasági tevékenysége folytatásából a kérelem benyújtását megelőző évben árbevétele származott,

  • Őstermelőnek nem minősülő kérelmező esetében az adóhatóság által kiállított igazolást, amely igazolja, hogy a kérelmezőnek a mezőgazdasági tevékenysége folytatásából a kérelem benyújtását megelőző 3 évben árbevétele származott,

 Amennyiben a kérelmező az előző feltételeket nem tudja igazolni, mert az árbevétele azért maradt el, mert a mező-, erdőgazdasági célú beruházása még nem hasznosult, akkor a Magyar Agrár-, Élelmiszergazdasági és Vidékfejlesztési Kamarának illetékes területi szerve által (a falugazdász útján) kiadott igazolását kell csatolnia arról, hogy a mezőgazdasági tevékenységet a kérelem benyújtását megelőző mindhárom évben saját nevében és saját kockázatára folyamatosan folytatta, de az árbevétel azért maradt el, mert a mező- erdőgazdasági célú beruházás még nem hasznosulhatott.

 

Amennyiben a fenti feltételeket nem tudja teljesíteni, viszont a földműves nyilvántartásba már bejegyzett mezőgazdasági termelőszervezet olyan tagjának minősül, amelyben a kérelmező legalább 3 éve mezőgazdasági tevékenységet folytat, a nyilvántartásba vételéhez csatolnia kell a mezőgazdasági termelőszervezet tisztségviselője által kiállított írásbeli nyilatkozatát arról, hogy a termelőszervezetben legalább 3 éve 25%-os tulajdonosi részesedéssel rendelkezik, és legalább 3 éve személyes közreműködésként végzi a mezőgazdasági tevékenységét.

 

Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy a föld tulajdonjogának, illetve használatának megszerzéséhez szükséges a földművesek nyilvántartásba vétele, melyet a járási földhivataloknál kell kezdeményezniük.

 

A földforgalmi tv. rendelkezései szerint 2014. év május 1-től mind aföldtulajdon szerzése, mind a földhasználat megszerzése engedélyköteleslesz.

 

A földtulajdon engedélyezéséhez a helyi földbizottságállásfoglalását is be kell szereznie az eljáró hatóságnak.

A földforgalmi törvény értelmében a települési önkormányzat közigazgatási területén földet használó földművesek, mezőgazdasági termelőszervezetek más természetes és jogi személyek településenként helyi gazdálkodói közösséget alkotnak. A helyi gazdálkodói közösség képviseleti szerve a helyi földbizottság.

 

A helyi földbizottságok a települések jegyzőinek közreműködésével alakulhatnak meg. Aki a földbizottság létrehozásában részt kíván venni, annak a jegyzőnél kell majd ezt a szándékát jelezni.

A helyi földbizottságok létrehozásának és működésének részletes szabályairól, Kormányrendelet fog megjelenni.

 

Bácsalmás, 2014. április 4.

 

 

 

Kulesevics Jánosné

 

hivatalvezető sk

 

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------

LAKOSSÁGI TÁJÉKOZTATÓ

 

 

A növényi hulladékégetés tűzvédelmi szabályairól és a tűzgyújtási tilalomról

 

A növényi hulladék égetése csak egyéb jogszabályok (erdővédelmi, levegőtisztasági, stb.) betartása és a szükséges engedélyek birtokában lehetséges!

 

A tervezett égetés helyét, időpontját és terjedelmét a megkezdés előtt legalább 24 órával a tűzoltóságnak lehetőleg írásban be kell jelenteni.

 

TŰZGYÚJTÁSI TILALOM elrendelése idején TILOS az avar-, a tarló-, a legelő-, a nád-és a növényi hulladék égetése!

 

A vizsgálatok bebizonyították, hogy az erdő- és bozóttüzek 99 százalékát az emberi figyelmetlenség vagy a szándékos gyújtogatás okozza, ugyanakkor az is megállapítható, hogy az erdőtüzek 80 százaléka tavasszal, illetve a nyári hónapokban pusztít.

 

Erős szélben TILOS tarló-vagy növényi hulladékot égetni!

 

FONTOS: a tarló-vagy a növényi hulladékégetés befejezése után a helyszínt gondosan át kell vizsgálni, és a parázslást, izzást meg kell szüntetni.

 

A tűzgyújtási tilalom fennállásáról tájékozódhat a tűzoltóságokon, valamint a polgármesteri hivatalokban is. (bacs.katasztrofavedelem.hu vagy www.kecskemet.hu)

 

A tarlónak minden oldalról egyidejűleg történő felgyújtása tilos.

 

Az égetéshez csak a tarlómaradványok, valamint a legelőkön található száraz fű használhatók fel.

 

A szalmát elégetéssel megsemmisíteni, lábon álló gabonatábla mellett tarlót égetni tilos.

 

A tűzvédelmi szabályok megszegése esetén 100.000-3.000.000 Ft-ig terjedő tűzvédelmi bírság szabható ki.

 

 

----------------------------------------------------------------------------

2014. MÁRCIUS 24-ÉN ÜGYFÉLMENTES NAP LESZ A MUNKAÜGYI KÖZPONTBAN ÉS A JÁRÁSI MUNKAÜGYI KIRENDELTSÉGEKEN

 

 

 

Tájékoztatjuk a tisztelt Lakosságot, hogy az informatikai hálózat karbantartása miatt 2014. március 24-én a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központjában, valamint a járási munkaügyi kirendeltségeken az ügyfélfogadás szünetel.

 

A hét többi napján az ügyfélfogadás változatlan.

 

Tisztelt ügyfeleink megértését kérjük!

 

 

 

 

 

(Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal)

 

.........................................................................................................................

 vesz

------------------------------------------------------------------------------------------------

munkahelyteremtes2014

munkaltatoiforum

 ----------------------------------------------------------------------------------------------

GAZDATÁJÉKOZTATÓ

 

 

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara felhívja az agrár-környezetgazdálkodási programban (továbbiakban: AKG) részt vevő gazdálkodók figyelmét, hogy 2013. szeptember 1. és november 30. között kell beküldeniük a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalnak (továbbiakban: NÉBIH) a 2012/13-as gazdálkodási év Gazdálkodási naplójának (továbbiakban: web-GN) egyes adatait.

 

Az adatszolgáltatást csak elektronikus úton, ügyfélkapun keresztül tehetik meg. A web-GN benyújtásának elmulasztása miatt 15 %-kal csökkenhet az adott évi kifizetés. Amennyiben a gazdálkodó szántóföldi vagy ültetvényes célprogramban vesz részt, és ezért tápanyag-gazdálkodási terv benyújtására is kötelezett, további 15 %-os levonással kell számolnia, ha az adatszolgáltatásnak nem tesz eleget.

 

Szintén 2013. szeptember 1-től lehet benyújtani a 2012/13-as gazdálkodási évre vonatkozó nitrát jelentést a nitrátérzékeny területen gazdálkodóknak. Ez elektronikus úton, ügyfélkapun keresztül, vagy papír alapon, postai úton is benyújtható a NÉBIH felé. Ennek határideje 2013. december 31.

 

Az adatszolgáltatásokhoz szükséges kitöltő programok, adatlapok, és kitöltési útmutató a NÉBIH honlapjáról letölthetőek.

 



 

Összeállította: Soltész Gergely

 

ÚMVP tanácsadó (Bácsbokod)

 

Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

+36-30/288-3815

 

-------------------------------------------------------------------------

KÖZLEMÉNY

  

További intézkedések a veszett rókák miatt

 

Legeltetési tilalom elrendelése és ebzárlat kiterjesztése a rókaimmunizálás területén

 

A közelmúltban Kecskemét és Kiskunfélegyháza települések közigazgatási területén rendellenesen viselkedő rókákat észleltek. A laboratóriumi vizsgálatok igazolták a veszettség gyanúját. Ezen esetekkel kapcsolatban az illetékes járási főállatorvosok elrendelték Kecskemét és Kiskunfélegyháza települések közigazgatási területére vonatkozóan a 90 napig tartó ebzárlatot, az adott udvarok állatállományára vonatkozó 90 napig tartó forgalmi korlátozást és hatósági megfigyelést, valamint az érintett udvarok állatállományának veszettség elleni oltását. Elrendelték továbbá Kecskemét és Kiskunfélegyháza települések közigazgatási területére a rókák lebőrözésének tilalmát.

 


Több éve tart a rókák évi kétszeri, szájon át történő veszettség elleni immunizálása a mellékelt térkép szerinti területen. A megállapított veszettség-esetek miatt a rókaimmunizálás területe kiterjesztésre került az érintett települések (Kecskemét és Kiskunfélegyháza) 50 km-es körzetével. A vakcinázás kezdetétől számított tizennégy napig az érintett területeken az illetékes járási főállatorvos ebzárlatot és legeltetési tilalmat köteles elrendelni. Mindezek értelmében 2013.10.05. (immunizálás kezdete) számított 14 nap időtartamra a járási főállatorvosok ebzárlatot és legeltetési tilalmat rendeltek el a kibővítésmiatt a megye (majdnem) teljes területére!

 

A legeltetési tilalom és ebzárlat az immunizálás kezdetétől 14 napig, vagyis október 5-től október 19-ig lesz érvényben a megye területén. Kecskemét város és Kiskunfélegyháza város területén (veszettség észlelésének helyei) a legeltetési tilalom elrendelése szükséges október 5-től október 19-ig, a szeptember 13-án elrendelt 90 napos ebzárlat érvénye mellett.

 

Kérjük az állattartókat, gazdákat és kutyatulajdonosokat, hogy a fenti tilalmakat állataik védelmében fokozottan tartsák be.

 

 

 

(Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal)

 

--------------------------------------------------------------------------------------

M E G H Í V Ó

A Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Bácsalmási Járási Hivatala tisztelettel meghívja az érdeklődőket

 

2013. szeptember 9.-én 17 órára

 a Bácsalmási Közös Önkormányzati Hivatal dísztermében

 

(Bácsalmás, Gróf Teleki u. 4-8. )

 

tartandó előadásra:

 A Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Földhivatalának - az ingatlan-nyilvántartásról szóló 1997. évi CXLI. törvény 27. §. (2) bekezdésén alapuló – tájékoztatója az ingatlan-nyilvántartási térkép tartalmát érintő változásokkal kapcsolatos bejelentési kötelezettségekről.

 

 Az előadást megnyitja:

 

Szommer Károly BKMKH Bácsalmási Járási Hivatal hivatalvezetője

 

Előadók:

 

Tóbiás Ferenc Szénásné Ország Krisztina

 

BKMKH Földhivatalának BKMKH Földhivatalának

 

mb. hivatalvezetője hivatalvezető-helyettese

Az előadáson részt vesz a Bácsalmási Közös Önkormányzati Hivatal elsőfokú építésügyi hatóság képviseletében Éber Zsuzsanna és Tóth Attila ügyintéző.

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------

Az aratással összefüggő alapvető tűzvédelmi szempontok

 

 Az aratással összefüggésben az alábbiakban szeretnénk Önöket tájékoztatni az alapvető tűzvédelmi szempontokra vonatkozóan azzal, hogy 2013. június 20. és július 31. között a tűzvédelmi szempontok megtartását a Katasztrófavédelmi szervezet fokozottan ellenőrzi.

 

Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy az aratás idejére vonatkozó tűzvédelmi szabályokról további tájékoztatást találnak a Polgármesteri Hivatalok hirdetőtábláin.

Kalászos termény betakarításának helyszínén a tűzvédelmet alapvetően meghatározza:

 

      • a mezőgazdasági erő- és munkagépek és egyéb járművek tűzvédelmi felülvizsgálatának elvégzése (jegyzőkönyv, gépszemle),

      • az erő- és munkagép kipufogó-vezeték, szikratörő műszaki állapota, tisztántartása,

      • a tartalék üzem- és kenőanyagok elhelyezése,

      • a munkaszünet idejére vonatkozó gépelhelyezési előírások betartása,

      • a dohányzásra kijelölt hely megfelelősége,

      • a learatott kalászos termény az Országos tűzvédelmi szabályzatról szóló 28/2011. (IX. 06.) BM rendelet (továbbiakban: OTSZ) szerinti elhelyezése,

      • az OTSZ által előírt területen a védőszántás kialakítása,

      • a mezőn összerakott kazal tárolási kialakítása,

      • a növényi hulladék OTSZ szerinti égetése.

 

Kalászos termény betakarításkor a telephely tűzvédelmét alapvetően meghatározza:

 

      • a megfelelő tűzvédelmi szabályzat,

      • az OTSZ szerinti tűzveszélyességi osztályba sorolás,

      • a munkavállalók tűzvédelmi oktatása és annak nyilvántartása,

      • a tűzvédelmi szakvizsgára kötelezett munkakörök nyilvántartása (jegyzék, kimutatás) és érvényes tűzvédelmi szakvizsgával rendelkező munkavállalók foglalkoztatása,

      • a villamos- és villámvédelmi berendezések tűzvédelmi felülvizsgálata és annak igazolása (jegyzőkönyv, minősítő irat),

      • a terményszárítás szabályainak betartása.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

munkaszunetinap 

----------------------------------------------------------------------------

A Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Földhivatalának és Építésügyi és Örökségvédelmi Hivatalának közös tájékoztatója.

 

Felhívjuk a tisztelt ingatlan tulajdonosok figyelmét, hogy az ingatlan-nyilvántartásról szóló 1997. évi CXLI. törvény 27. § (2) bekezdése értelmében: az ingatlan tulajdonosa a változás bekövetkezésétől, illetőleg a tudomásszerzéstől számított harminc napon belül köteles bejelenteni az ingatlanügyi hatóságnak a nyilvántartás tárgyát képező épület, építmény létesítését, illetve lebontását.

 

E jogszabály által az ingatlantulajdonosok számára előírt bejelentési kötelezettség 1972 óta folyamatosan fennáll, és független az ingatlan fekvésétől: tehát mind belterületi, mind külterületi, mind zártkerti ingatlanokra egyaránt vonatkozik.

 

Az ingatlan-nyilvántartásban általánosságban a 12 m2 alapterületet meghaladó állandó jellegű épületeket kell feltüntetni, amelyek anyaga kőből, téglából, betonból, vályogból, tömött falból, vagy előregyártott elemekből készült, továbbá a faépületek és a vasvázas épületek közül azokat, amelyeknek alapja vagy lábazata szilárd.

 

A földhivatalok napi munkájuk során – ügyfélfogadás alkalmával, parlagfű helyszínelések során, panaszos beadványok, vagy felülvizsgálati kérelmek elbírálása kapcsán - az elmúlt időszakban, számos esetben észlelték, hogy az ingatlan-nyilvántartás alapját képező térképek e tekintetben sajnos nem minden esetben felelnek meg a valóságos állapotnak.

 

Jó néhány esettel találkoztunk, mikor az ingatlan adásvételét követően, például hiteligénylés során, jutott az új tulajdonos tudomására, hogy az azon lévő (lakó)épület nem szerepel sem a tulajdoni lapon, sem a nyilvántartási térképen.

 

Fentiek alapján fontosnak érezzük a lakosság figyelmének felhívást, hogy a vásárlásra kiszemelt ingatlan adás-vételi szerződésének megkötése előtt győződjenek meg arról, hogy az ingatlan tulajdonosa eleget tett-e fenti bejelentési kötelezettségének, mert az, az adásvétel ingatlan-nyilvántartási bejegyzését követően az új tulajdonos kötelezettségévé válik.

 

Felhívjuk továbbá figyelmüket, hogy amennyiben a földhivatal bejelentésre, vagy egyéb hatósági tevékenysége kapcsán, a bejelentési kötelezettség elmulasztását észleli - az ingatlan-nyilvántartásról szóló törvény 28. § (4) bekezdése, valamint a földmérési és térképészeti tevékenységről szóló 2012. évi XLVI. törvény 14. § (2)-(4) bekezdésének együttes rendelkezései alapján fel kell, hogy szólítsa a kötelezettet a változás átvezetésére alkalmas munkarészek, valamint az átvezetéshez szükséges okiratok és egyéb hatósági engedélyek, igazolások benyújtására.

 

Amennyiben a kötelezett az előírt határidő lejártáig a felszólításnak nem tesz eleget, a kötelezett költségére a földhivatalnak kell a változást bemérnie, egyidejűleg a mulasztót bírság megfizetésére köteleznie.

 

Természetesen a földhivatalnak nem célja az állampolgárok megbírságolása, azonban amennyiben ilyen jellegű mulasztás észlel, az ingatlan-nyilvántartás naprakészsége érdekében cselekednie kell.

 

Fentiek alapján ismételten felhívjuk figyelmüket, hogy a tulajdonukban lévő ingatlanokon lévő épületek vonatkozásában, ellenőrizzék, hogy a földhivatal felé történő bejelentési kötelezettségüknek – Önök, vagy jogelődjük - eleget tett-e.

 

Amennyiben bizonytalanok a vonatkozásban, hogy az ingatlanukon lévő épületek ingatlan-nyilvántartásba történő felvezetése megtörtént-e, úgy először tájékozódjanak a területileg illetékes járási földhivatalokban. Ha onnan azt a választ kapják, hogy az adott épület(ek) a térképen nem szerepelnek, akkor keressék fel a járásszékhely települési önkormányzat jegyzőjét (építésügyi hatóságát) és kérjenek másolatot a korábban kiadott használatbavételi engedélyről.

 

Abban az esetben, ha az adott épület használatbavételi engedéllyel nem rendelkezik, akkor az építésügyi hatóságtól hatósági bizonyítvány kiállítása kérhető a meglévő tény, állapot igazolására.

 

Az építmény tulajdoni lapon és térképen történő átvezetéséhez kérelmet, használatbavételi engedélyt, vagy hatósági bizonyítványt és földmérő által készítetett épületfeltüntetési vázrajzot szükséges benyújtani a területileg illetékes járási földhivatalhoz.

 

Kecskemét, 2013. május 31.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Végigkövethető az igényelt okmány útja – új szolgáltatás az elektronikus közigazgatásban

 

A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) fejlesztésének köszönhetően az új okmányok igénylése után tájékozódhatunk az igazolványok aktuális állapotáról. Megtudhatjuk, hogy az okmányt továbbították, esetleg már kiállították, vagy éppen elutasították. A KEKKH honlapján /www.kekkh.gov.hu/ az „Igényelt okmány nyomon követése” ikonra kattintva, díjmentesen nyomon követhető az igényelt személyazonosító igazolvány, a magánútlevél és a vezetői engedély aktuális státusza. Immár gyorsan, egyszerűen és kényelmesen, személyes megkeresés és telefonhasználat nélkül lehet tájékozódni az okmányok helyzetéről.

 

 

(Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal)

Kecskemét, 2013. június 3.

----------------------------------------------------------

Jövő júliustól elektronikussá válnak az anyakönyvi eljárások

 

Elektronikussá válnak jövő júliustól az anyakönyvi eljárások a Magyary Zoltán egyszerűsítési program részeként – erről döntött az Országgyűlés a kormány törvényjavaslatának elfogadásával. Az eddig használt, 1895. október 1-én kialakult anyakönyvezési rendszert 2014. július 1-jétől felváltja az egységes rendszerű, az egész országra kiterjedő elektronikus anyakönyvezés. A törvény megalkotásának az volt a célja, hogy a szakmai értékek megőrzése mellett egy olyan nyilvántartás jöjjön létre, amely közhitelességét, megbízhatóságát tekintve megfelel elődjének, de a technikai fejlődés eredményeképpen gyorsabb, könnyebb, kényelmesebb ügyintézést tesz lehetővé mind a polgárok, mind a nyilvántartást vezető hatóságok számára.

 

Az új rendszerben adattakarékossági és célszerűségi okokból az adatok nyilvántartása nem anyakönyvi események alapján, hanem személyhez kötötten történik majd, így egyféle anyakönyv váltja fel a jelenlegi négyféle (születési, házassági, bejegyzett élettársi kapcsolati, halotti) anyakönyvet. Az elektronikus anyakönyvi rendszerbe minden egyes adatot csak egyszer szükséges felvinni, a következő esemény bejegyzésekor azok már rendelkezésre fognak állni. A továbbiakban egy adott személy valamennyi anyakönyvi eseményéhez kapcsolódó adatok egy helyen lesznek megtalálhatók.   Az elektronikus anyakönyvi rendszerben egyetlen gombnyomással elérhetőek lesznek egy adott anyakönyvi esemény adatai, bárhol is történt az országban, így nem kell majd utazni vagy heteket, esetleg hónapokat várni a dokumentumokra, ami jelentős előnyt jelent az ügyintézésben. Újdonság, hogy az anyakönyvből igényelhető kivonat kiállítására a külképviseleteken is lehetőség nyílik majd.

 

Az elektronikus anyakönyv kötelező adattartalma lesz a származási hely, ami a születési anyakönyvi kivonatban is szerepelni fog. Újítás, hogy az elektronikus anyakönyvi nyilvántartás részévé válik az apai elismerő nyilatkozatok nyilvántartása. Az új rendszerben szükségtelenné válik a házassági anyakönyv aláírása, pótlására bevezetik a házasságkötési lapot, ezzel megmarad az aláírás ünnepélyes szertartása.

 

A papír alapú anyakönyvek adattartalmának digitalizálása folyamatosan történik. A törvény meghatározza azokat az eseteket, amikor a papír alapú anyakönyvi bejegyzés adattartalmát az elektronikus anyakönyvbe rögzíteni kell. Ilyen eset például, ha a papír alapú anyakönyvi bejegyzés adattartalmában változás következik be, ekkor ugyanis az adott esemény adatait be kell jegyezni az elektronikus anyakönyvbe, és az adatváltozást már az elektronikus bejegyzésen kell átvezetni. A digitalizálás egy másik esete az anyakönyvi eseményekhez kapcsolódik, így például a házasságkötés esetén rögzíteni kell a házasulók papír alapú születési anyakönyvi bejegyzését.

 

A törvény  az adatvédelmi követelményeket és az anyakönyvek sajátosságait figyelembe és a közlevéltárakról szóló törvény kutatásra vonatkozó szabályait alapul véve egységes szabályokat állapít meg az 1980. december 31-ig vezetett anyakönyvek kutathatóságára, amelyekkel egyensúlyt kíván teremteni az érintettek jogainak védelme és a múlt megismerésére irányuló érdek között. Megteremti továbbá a hatályos jogszabályokban biztosított lehetőségeket meghaladóan az 1981. január 1-je óta vezetett anyakönyvek kutathatóságát, amelyre a hatályos törvényi rendelkezések nem biztosítanak lehetőséget.

 

A rendszer működéséhez szükséges közel egymilliárd forintos informatikai fejlesztéseket uniós pályázati forrásból finanszírozzák, az anyakönyvvezetők fél éves képzésen vesznek majd részt.

 

 

 

(Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal)

 

Kecskemét, 2013. május 27.

 

--------------------------------------------------------

Egyszerűsödő közlekedési hatósági eljárások

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium befejezte a közúti járművek forgalomba helyezéséhez és vizsgáztatásához kapcsolódó négy eljárás finomhangolását. Jelentősen egyszerűsödik a külföldön megvásárolt járművek honosítása, a traktorokat csak ötévente kell vizsgáztatni és megszűnik a piros környezetvédelmi plakett.

A Magyar Közlöny 73. számában megjelent a nemzeti fejlesztési miniszter 18/2013. (V.9.) NFM rendelete a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV.12.) KöHÉM rendelet és a közúti járművek környezetvédelmi felülvizsgálatának szabályairól szóló 77/2009. (XII.15.) KEM-IRM-KvVM együttes rendelet módosításáról. A több lépcsőben hatályba lépő jogszabály az alábbi főbb rendelkezéseket tartalmazza: Egyszerűsödik a külföldről behozott közösségi járművek forgalomba helyezési eljárása. A 2013. május 17. napjától hatályba lépett rendelkezések szerint az ügyintézéshez elegendő a külföldi – a jármű közlekedésbiztonsági és környezetvédelmi megfelelősségét igazoló – érvényes járműokmány és az adásvételi szerződés bemutatása. Az eddigi egyedi forgalomba helyezési engedélyezési eljárás helyett az olcsóbb és egyszerűbb honosítási eljárás lefolytatásához a vevőnek már nem kell külföldön a nevére íratnia a gépkocsit.

Az időszakos műszaki vizsgálatra állított járművek jelentős részénél a vizsgáztató szervezet végzi el a járművek felkészítését, karbantartását, illetőleg az előzetes átvizsgálás során feltárt hibák javítását. A jármű tulajdonosa a műszaki vizsga ideje alatt többnyire nem tartózkodik a helyszínen. Az új előírások szerint külön okirat kiállítása nélkül is az üzembentartó képviselőjének tekintendő az általa a munkával megbízott szerviz dolgozója vagy az a személy, akinek a tulajdonos a járművet és annak okmányait átadta.

A vállalkozók, termelők számára jelent komoly könnyebbséget az a 2013. június 1. napjától hatályba lépő változtatás, amely a traktorok vizsgáztatási periódusát három évről öt évre emeli. A jogszabály hatályba lépését követően a T1-T4 járműkategóriákba tartozó mezőgazdasági vontatók és a kizárólag e járműkategóriákhoz tartozó mezőgazdasági vontatóval és lassú járművel vontatható pótkocsik esetében a műszaki vizsgán öt évre érvényesítik a forgalmi engedélyt.

2013. július 1. napjától az időszakos műszaki vizsgálat alkalmával a rendszámtáblára ragasztott, környezetvédelmi megfelelőséget igazoló plakettet csak akkor kell kicserélni, ha az előző plakett tönkrement, illetve nem azonosítható egyértelműen. Ugyan csak ettől az időponttól megszűnik a piros színű plakett. A korábban piros plakettel ellátott járművek a jövőben alapvetően fekete színű környezetvédelmi plakettet kapnak a műszaki vizsgán. Amennyiben azonban a gépkocsi teljesíti az EURO-II. jóváhagyási követelményeket, akkor a rendszámtáblára kék színű plakett kerül.

A közúti járművek forgalomba helyezési eljárásainak megkönnyítése érdekében a közlekedési hatóság 2013. október 1-től típus-adatbázist hoz létre, és ennek felhasználásával közli a nyilvántartóval az adott járművekhez tartozó aktuális műszaki adatokat. Az informatikai rendszerek összeköttetésével javul az adatbiztonság és rövidül a forgalomba helyezési eljárás ügyintézési ideje.

(Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal)

-----------------------------------------------------------------------------------

 Segítség az allergiától szenvedőknek

A 2013-ban az Országos Környezetegészségügyi Intézet – nemzetközi együttműködés részeként – az allergiások számára egy úgynevezett Pollen Napló elnevezésű szolgáltatást indított.

A www.pollendiary.com/Phd/hu címen elérhető weblapon regisztrációt követően az allergiások személyre szabott, hasznos információhoz juthatnak tüneteik és a pollenkoncentráció összefüggéséről. Ennek segítségével követhetik, hogy a lehetséges tünetek hogyan függnek össze azzal a légköri pollenkoncentrációval, amit adott időszakban a tartózkodási hely közelében mértek. A tartózkodási helyet az allergiás adja meg. Az adatbázis egész Európára érvényes. Ha valaki nem tudja, hogy mire allergiás, akkor a napló segítségével akár ezt is kiderítheti. Ugyanakkor fontos kiemelni, hogy a Pollen Napló tartalma nem helyettesíti a szakorvosi tanácsadást, kezelést.

(Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tovább bővül a Kormányablakok ügyköre, július elsejétől már 150 ügy intézhető a Kormányablakokban

 

A Kormányablakokban intézhető ügyek köre 2013. július 1-jétől 87 új ügykörrel egészül ki, így az állampolgárok már 150-féle ügyben fordulhatnak országszerte a Kormányablakokhoz. Az év végétől kiépülő Kormányablakok - ezzel együtt - már több mint 2000 ügyben állnak majd az ügyfelek rendelkezésére.

Az ügyfélbarát közigazgatás megteremtésének fontos állomása volt, amikor 2011. január 1-jén az ország 29 pontján elindultak a Kormányablakok, ahol ma már 63 ügyben kérhetünk segítséget. Most az elérhető és intézhető ügyek száma megint bővül, így július 1-jétől többek között otthonteremtési, gyermektartásdíj állami megelőlegezésével, lakásfenntartási kérelemmel vagy haláleset bejelentésével is már a kormányablakokhoz kell fordulni.  Az új ügykörök esetében is csak az lesz a dolga az ügyfélnek, hogy beadja kérelmét a Kormányablakban, nem kell ügyintézési helyszínek és időpontok között keresgélni. Ilyenkor – az eddigi ügykörökhöz hasonlóan – a Kormányablak tájékoztatja is az ügyfeleket az eljárás menetéről, és az eljárással kapcsolatos jogairól és kötelezettségeiről, valamint a Kormányablakban dolgozó munkatársak segítséget nyújtanak az ügyfélnek a kérelem kitöltésében is.

A Kormányablakok  kezdettől fogva ügyfélbarát nyitva tartással, munkanapokon reggel 8 óra és 20 óra között várják az ügyeiket intézni kívánó állampolgárokat. 2014 –re az ország 380 pontján, több mint 2000 ügyben lehet majd felkeresni a Kormányablakokat, így az ügyfelek egy helyen, rövid időn belül még több ügyben kezdeményezhetnek majd eljárást, anélkül, hogy több hatóságot meg kellene keresniük.

A bevezetendő ügykörök teljes listája a csatolt dokumentumban olvasható, továbbá a részletes ügyfél tájékoztató anyagok hamarosan elérhetők lesznek a kormanyhivatal.hu honlapon is.

 

(Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal)

Kecskemét, 2013. május 15.

A bevezetendő ügykörök teljes listája: letöltés(.pdf)

-----------------------------------------------------------------------------------

Tájékoztatás a Lakosság részére

 

A földgáz fűtőértéke

 

A rezsicsökkentés programjának megvalósítása kapcsán, több fórumon is találkozhattunk olyan felvetéssel, miszerint a kormányzati cél elérését hátráltathatja a földgázkereskedő azon magatartása, miszerint az árcsökkentéssel arányosan módosítja a szolgáltatott gáz minőségét, azzal, hogy befolyásolja annak fűtőértékét. Ezért a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelősége fontosnak tartja a földgáz fűtőértékére vonatkozó legfontosabb információk áttekintését.

Mi is az a fűtőérték és miért lényeges?

A fogyasztásmérő berendezés a vételezett gáz mennyiségét köbméterben méri, azonban a számlán az elszámolás a fűtőérték – az elhasznált energiamennyiség - alapján történik. A számla összegét a szolgáltatott földgáz köbméterben mért térfogatának, az átlagos fűtőértéknek, valamint az 1 MJ-ra vonatkozó gázdíjnak az összeszorzásával kell megállapítani.

A fűtőérték fizikai fogalma szerint, a földgáz tökéletes elégetésekor felszabaduló energia mennyiséget jelenti, melynek mértékegysége: "MJ/m³". Ez az érték Magyarország területén átlagosan 34-34,1 MJ/m³ között változik, vagyis egy köbméter vezetékes gáz elégetésekor hozzávetőlegesen 34 MJ energia keletkezik. A fűtőértékre vonatkozó szabvány a 34 MJ/m³ értéktől ±5%-os eltérést enged meg, vagyis a fűtőérték a 32,3 - 35,7 MJ/m³ közötti sávon belül mozoghat, változhat. A felfelé és lefelé megengedett 5 %-os eltérés, (mely éppen 10 %) okozhatja az arra vonatkozó következtetéseket, miszerint a fűtőérték csökkentésével kikerülhető a rezsicsökkentés során meghatározott árak érvényesítése. A földgáz árak MJ-ban meghatározottak, így az adott fűtőértékű energiamennyiséghez rendeletben rögzített mértékű árkategória tartozik. Ebből következően a fogyasztó az előre meghatározott áron kapja a földgázt.

A földgáz fűtőértékének alakulása 1995. és 2012. között

Fontos azonban tudni, hogy a közüzemi szolgáltató a fogyasztóval a forgalmazott földgáz minőségére is szerződik. Ebből következően a nem megfelelő minőségű gáz szolgáltatása a társaság részéről szerződésszegés, mely meghatározott szankciók érvényesítését is, – adott esetben kötbér megfizetését – vonhatja maga után. A lakossági fogyasztókat ellátó szolgáltatók honlapjukon kötelesek nyilvánosságra hozni az általuk szolgáltatott gáz fűtőértékének adatait.

A különböző eredetű - termelésből, gáztárolóból vagy importból - származó földgáz összetétele eltérő, ebből következően a fűtőértéke sem lehet egyforma. Magyarországon döntő többségben, mintegy 75 %-ban import, kisebb mértékben hazai előállítású gáz kerül a fogyasztókhoz. A földgázelosztókhoz a Földgázszállító Zrt. juttatja el a gázt, és ez a társaság felelős a minőségért, valamint a fentiekben részletezett fűtőérték követelmény érvényesüléséért is. A cég hálózatának több mint száz pontján négypercenként vesznek mintát a földgázból, és mért a minőséget dokumentálják. A műszereket – kromatográfokat - mindennap hitelesítik, továbbá a mérésekből naponta átlagot, majd a napi átlagból havi átlagot számítanak. Az elszámolás során a közüzemi szolgáltató ezzel az átlagos fűtőértékkel számol el fogyasztókkal.

A gázösszetételt a kromatográf minden esetben a földgáz elégetésével állapítja meg. A továbbítási folyamat során az összetétel kizárólag a gáz szagosításának elvégzésével módosul, tekintettel arra, hogy a földgáz fő összetevő eleme a metán, mely szagtalan, így ezen technikai művelet kihagyása esetén nem lehetne fizikailag érezni a gázszivárgást, ami komoly balesetforrás lenne. A fogyasztókhoz, illetve az ipari létesítményekbe a földgázt az úgynevezett elosztói engedélyesek juttatják el, az általuk üzemeltetett vezetékhálózaton keresztül. Ezek az engedélyesek a gázt változatlan összetétellel továbbítják, pusztán – műszaki okok miatt – annak nyomáscsökkentését végzik.

Abban az esetben, ha a fűtőértékkel összefüggésben kifogásunk van a szolgáltatónkkal szemben, kérhetjük az elosztói engedélyest, hogy speciális műszer segítségével – úgynevezett kaloriméterrel – ellenőrizze fogyasztási helyünkön a gáz minőségét. Felhívnánk a figyelmet arra, hogy ha a vizsgálat alátámasztja azt, hogy a fűtőérték megfelelő, az ellenőrzés költségeit ki kell fizetnünk. Ezzel összefüggésben lévő kifogásunkat a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatalnál terjeszthetjük elő. Az eljárás lefolytatásával kapcsolatosan kiemelendő, hogy panaszunkkal a Hivatal megkeresése előtt a szolgáltatóhoz kell fordulnunk. Az írásbeli beadványt az érintett földgáz kereskedő köteles 15 napon belül megválaszolni, és amennyiben panaszunkat továbbra is fenntartjuk, ezen dokumentumok birtokában kérhetjük a Hivatal vizsgálatát.

Kecskemét, 2013. május 9.

(Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal)

 

-----------------------------------------------------------------------------

 

 

cimer

 

BÁCS-KISKUN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL

 

 

KÖZLEMÉNY

 

 

2013. május 15-éig lehet benyújtani a területalapú igényeket

 

 

Tisztelt Gazdálkodók!

 

 

 

Április hónaptól megnyílt a lehetőség a 2013. évi területalapú támogatások (TERA) benyújtására.

 

A beadási időszak eddigi tapasztalatai szerint Bács-Kiskun megye a benyújtott, nagyságrendileg 10000 db igénnyel Szabolcs-Szatmár-Bereg megye után a második helyet foglalja el az országos listán.

 

Ahogy a statisztika is mutatja, rendkívül nagy az érdeklődés a termelők részéről. Azok az igénylők, akik a kérelem benyújtását nem önállóan, ügyfélkapun keresztül végzik, tanácsadót illetve technikai segítségnyújtót vehetnek igénybe. A legtöbb termelő a falugazdász hálózat munkatársának segítségét kéri a kérelme benyújtásánál, ezért a falugazdászok hétvégén, sőt még ünnepnapon is folyamatosan dolgoznak előzetes időpont egyeztetés alapján. A zsúfoltság elkerülése érdekében ezért szükségszerű a velük történő, mielőbbi időpont egyeztetést. A kérelmek nagy számára tekintettel Kecskeméten az FM Igazgatóság munkatársai is segítséget adnak a kérelmek benyújtásában.

 

 

 

Ismételten felhívjuk szíves figyelmüket arra, hogy az érvényes földhasználattal rendelkező termelőknek 2013. május 15-éig van lehetőségük a területalapú igények szankciómentes benyújtására. Ezt követően munkanaponként 1%-os támogatás csökkenéssel június 9-ig még be lehet adni a kérelmeket.

 

Kecskemét, 2013. május 3.

 

----------------------------------------------------------------------

Kiváló eredményekkel zárult az ügyfél-elégedettségmérés a Bajai Járási Hivatalban

 

 

Január elsejétől a korábban munkaügyi kirendeltséget vezető dr. Szenoradszki Endrét bízták meg a Bajai Járási Hivatal szervezetének felépítésével és vezetésével. A járás beindításán túl már az első negyedévben kialakításra került Baján a járási hivatal munkáját segítő ügyfél-elégedettséget tesztelő rendszer. Március utolsó hetében zajló felmérés keretében az ügyfelek harmada, mintegy 870 ügyfél töltötte ki az anonim kérdőíveket, ezek feldolgozása az ügyfelek vártnál nagyobb elégedettségségét tükrözte. A tesztprogramot a megyei kormányhivatal főigazgatója dr. Zombor Attila főigazgató felügyelte.

 

Dr. Szenoradszki Endre - Bajai Járási Hivatal ügyfél elégedettségi felmérésének tapasztalatai

 

 A Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Bajai Járási Hivatala januári megalakulását követően, minden szervezeti egységénél egységes szemléletű ügyfélfogadási rendet vezetett be, kiiktatták az ebédszünetet az ügyfélfogadási időből, és a járási hivatal kötelékébe tartozó ügyfélszolgálatok minden hétfőn a 18 óráig tartanak nyitva. Mindezeken túl új elvárások fogalmazódtak meg a „Jó állam” közigazgatási elv helyi megvalósítása érdekében, az ügyfelekkel foglalkozó munkatársak munkavégzése iránt is.

 

A járási hivatal szervezeti felállásának utolsó aktusa és próbája volt a március utolsó hetében végzett összevont ügyfél-elégedettségi felmérés az ügyfélszolgálatok minőségellenőrzése, fejlesztése céljából. A feldolgozott válaszok az adott szervezeti egység vezetőjének és a járási hivatalvezetőnek adnak visszajelzést az ügyfélfogadási tevékenységükről, annak minőségéről, kultúrájáról, ügyfeleik véleményéről.

 

 A felmérés hetében az ügyfelek hat kérdésből álló rövid kérdőívet kaptak, amellyel kifejezhették elégedettségüket az adott hivatal működését illetően. A kérdések az ügyintéző figyelmességére, viselkedésére, szakmai hozzáértésére, az ügyfélfogadás rendszerére (nyitvatartás, időpontfoglalás, e-ügyintézés), a hivatal tevékenységének általános megítélésére, valamint a várakozással töltött időre vonatkoztak.

 

Az elégedettségi felmérés eredményeit a szervezeti egység vezetője által összeállított, háromtagú értékelő, minőségfejlesztő munkacsoport elemzi, és ha szükséges, javaslatot tesz kisebb nagyobb módosításokra az ügyfelek elégedettség javítása érdekében. A vizsgált időszakban összesen 870 ügyfél adott le ügyfél-elégedettségi kérdőívet.

 

Az ügysegédeknél megjelenő ügyfelek általában elégedettek a járási rendszerrel, néhányan gyakoribb helyi jelenlétet, illetve több elektronikus ügyintézési lehetőséget szeretnének, 15 percnél hosszabb ideig az ügysegédi szolgálatokon nem kellet senkinek várakoznia.

 A felmérések eredményének ismeretében néhány kisebb intézkedésre lesz szükség, a személyi és tárgyi adottságaink azonban meghatározzák a lehetőségeinket.

 Összességében eddig jól vizsgázott a rendszer, a Bajai Járási Hivatal ügyintézői jól végzik dolgukat. A saját tisztánlátásuk érdekében az ügyfél elégedettségi felmérést minden negyedév harmadik hónapjában egy héten keresztül tervezik elvégezni a jövőben is. A jövőben is számítanak az ügyfeleink őszinte véleményére, visszajelzésére.

 

A bajai járási felmérés tapasztalataiból kiindulva dr. Kerényi János kormánymegbízott és a dr. Zombor Attila főigazgató úgy döntöttek, hogy 2013. júniusától Bács-Kiskun megye mind a 11 járásában bevezetésre kerül a rendszeres negyedéves ügyfél elégedettségi felmérést.

 

Kecskemét, 2013. május 2.

 (Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal)

 

 ----------------------------------------------------------

M E G H Í V Ó

 

A Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal

Jánoshalmi Járási Hivatala

tisztelettel meghívja az érdeklődőket

2013. május 23-án (csütörtök) 17 órára

Jánoshalmán, az Imre Zoltán Kulturális Központ nagytermében tartandó következő előadásra:

Tájékoztató a fogyasztóvédelemmel kapcsolatos kérdésekről.

Előadók:

 

Dr. Horváth Zsuzsanna
BKMKH Fogyasztóvédelmi Felügyelőség vezetője

 

Ballainé Védfy Boglárka

 

felügyelő

 

Dr. Simon Szabolcs

 

felügyelő

 

Dr. Balogh István

 

felügyelő

 

Az előadás tárgyával, a Fogyasztóvédelmi Felügyelőség feladat- és hatásköreivel kapcsolatos kérdéseket lehet feltenni előzetesen a következő

 

e-mail címen:

 

Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

 

 

Várjuk Tisztelt Vendégeinket!

 

 

 

 

-------------------------------------------------------------------------

 

cimer

BÁCS-KISKUN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL

Díjmentes Közlekedésbiztonsági Nyílt Nap

 

A Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Közlekedési Felügyelősége a közúti járművek tavaszi-nyári közlekedésére való felkészítésének jegyében

 

Közlekedésbiztonsági Nyílt Napot tart 2013. április 27-én 8:00-12:00 h között

a kecskeméti (Szent István krt. 19/a.) és bajai (Nagy István u. 40.) vizsgáló állomásán.

 

Az akció keretében a közlekedési hatóság vizsgabiztosai a műszaki vizsga technológiája szerint átvizsgáljáka járműveket. A jármű hibáira, engedély nélküli átalakítására felhívják a figyelmet, azokról következmények nélkül adnak tájékoztatást. A vizsgálat ingyenes. Ha az autó hibátlan és a tulajdonos kéri, a jármű azonnali műszaki vizsgájára is lehetőség van, de ekkor a vizsgadíjat meg kell fizetni.

 

A szakemberek az átvizsgálás mellett a tavaszi-nyári időszakra vonatkozó közlekedési és jármű-üzemeltetési tanácsokat is adnak. Az érdeklődők a járművek átalakításával, a gépkocsik optikai és műszaki tuningjával, valamint a xenon lámpák használatával kapcsolatos kérdésekben is kaphatnak felvilágosítást.

 

 

Kecskemét, 2013. április 23.

 

 

(Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal)

-------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

cimer

 

BÁCS-KISKUN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL

 

FELHÍVÁS

 

 

 

Üdülési lehetőségek az Erzsébet-program keretében

 

Az elmúlt évhez hasonlóan a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány az Erzsébet-program keretében 2013-ban is szociális üdültetésre teremt lehetőséget, az idén is közel 3 milliárd forintnyi összegből gazdálkodva. Ennek keretében olyan csoportok (nagycsaládosok, nyugdíjasok, fogyatékkal élők és közfoglalkoztatottak) nyújthatnak be pályázatot egy hetes pihenésre, akiknek segítség nélkül nem állna módjában kikapcsolódni. Részükről 5000 forint önerőre van szükség, kivéve a közfoglalkoztatottakat, akik terhét a szakszervezet átvállalta, így ők teljesen költségmentesen nyaralhatnak.

 

Az Erzsébet-program másik, kiemelkedő része a gyermektáboroztatás, amin belül kétféle lehetőség él. Az első csoportba tartoznak a tematikus táborok; ahol közel 40 különböző témájú táborból (sport-, alkotó-, színjátszó-, önismereti-, dj vagy éppen médiatábor...stb.) választhatnak kedvükre a gyerekek. Ezeknek a sajátossága, hogy az egy hetes programok összeállításában és levezénylésében olyan közismert szaktekintélyek vesznek részt, mint Kovács István (ökölvívó tábor), Kovács Ági (úszó tábor), Kinizsi Ottó (foci tábor). Ők nevükkel, arcukkal és tudásukkal is hozzájárulnak ahhoz, hogy felejthetetlen élményekkel gazdagítsák a fiatalok pihenését. A jelentkezéshez minimálbér alatti kereset esetén mindössze ezer-kétezer forintos önrészre van szükség. A gyermektáboroztatás másik csoportjába az általános táborok tartoznak, ahová elsősorban az oktatási-, a családvédelmi- és a gyermekjóléti intézmények jelentkezését várják. Ide április 8-áig van lehetőség benyújtani a pályázatokat.

 

Jelentkezni a www.erzsebetprogram.hu internetes oldalon lehet, ám annak érdekében, hogy senkit ne zárjanak ki a lehetőségből, Bács-Kiskun megyében 95 helyen segítenek az érdeklődöknek a tájékozódásban és a jelentkezésben is. A legközelebbi ilyen "segítőpont" megtalálásához az érintetteknek elegendő felhívniuk a 371-3242-es budapesti telefonszámot hétfőtől csütörtökig 9-16 óra, pénteken 9-13 óra között.

 

 

 

(Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal)

 

---------------------------------------------------------------------

cimer


BÁCS-KISKUN MEGYEI KORMÁNYHIVATALSAJTÓKÖZLEMÉNY

 

 

Ügyfélfogadás változása az okmányirodákban április 9-én

 

Tájékoztatjuk tisztelt ügyfeleinket, hogy április 9-én Magyarország uniós kötelezettségeinek teljesítése érdekében végrehajtandó –verzióváltással egybekötött- informatikai karbantartás miatt az ország valamennyi okmányirodájában az ügyfélfogadás szünetel.

Az esetlegesen felmerülő kellemetlenségek miatt szíves megértésüket és türelmüket kérjük.

 

 

(Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal)

---------------------------------------------------------------------------------------------

 

cimer
BÁCS-KISKUN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL

 

SAJTÓKÖZLEMÉNY

 

 

 

 

 

Április hónaptól megnyílik a lehetőség a 2013. évi területalapú támogatások (TERA) benyújtására. A kérelem benyújtását el lehet végezni önállóan, amennyiben rendelkezik ügyfélkapuval, tanácsadó segítségével illetve technikai segítségnyújtó igénybevételével.

 

 

 

A technikai segítségnyújtó lehet falugazdász illetve kamarai tanácsadó. Tekintettel arra, hogy a legtöbb termelő a falugazdász hálózat segítségét veszi igénybe a kérelme benyújtásánál, kérjük, keressék falugazdászukat időpont egyeztetés céljából.

 

 

 

Felhívjuk figyelmüket, hogy a területalapú támogatás igénylésére az a termelő jogosult, aki rendelkezik érvényes földhasználattal.

 

 

 

A területalapú támogatás szankciómentes benyújtási határideje május 15. Ezt követően munkanaponként 1%-os támogatás csökkenéssel június 9-ig még be lehet adni a kérelmeket.

 

 

 

 

 

(Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal)

---------------------------------------------------------------------------------------------------

 

SAJTÓKÖZLEMÉNY

 

 

 

 

 

Hivatalból segítünk!

 

Országos adománygyűjtő akciót hirdet a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal

 

 

 

Az elmúlt hétvégén a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyét is elérő extrém időjárás következtében mintegy 83 ezer háztartás, körülbelül 200 ezer lakos maradt napokig áramszolgáltatás nélkül. A kár országunk egyik leghátrányosabb területét és az amúgy is napi megélhetési gondokkal küzdő embereket érintette, akiknek sok esetben a fagyasztószekrényben tárolt és az áramszolgáltatás hiánya miatt megromlott húskészletük volt az összes megtakarításuk.

 


Mivel kormánymegbízottként és a megyei védelmi bizottság elnökeként folyamatosan a terepen tartózkodtam, láttam, hogyan érintette az embereket a veszteség. Emellett a kormányhivatalhoz is több bejelentés érkezett, hogy ha csak egy zsák krumplival is, de segítsünk az éhező családoknak. Ezért úgy döntöttem, hogy a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal vezetésével országos adománygyűjtő akciót szervezünk, „Hivatalból segítünk!” címmel.

 

 

 

Felhívjuk a figyelmet, hogy elsősorban tartós élelmiszereket, esetleg pénzadományt várunk. Az adományok összegyűjtését és koordinálását a kormányhivatal és a járások, a szétosztását pedig civil szervezetek végzik.

 

 

 

A számlaszám: 10044001-00299695-20000002. Kérjük, minden esetben tüntessék fel a közleményben, hogy „Hivatalból segítünk!”, vagy „Adomány”.

 

 

 

Várjuk minden jó szándékú és segíteni akaró honfitársunk segítségét, és egyben kérjük más megyék kormányhivatalait is, hogy csatlakozzanak akciónkhoz!

 

 

 

Kérjük a médiumok munkatársait, hogy híradásaikkal járuljanak hozzá, hogy a lakosság minél szélesebb köréhez eljusson felhívásunk!

 

 

 

Dr. Vinnai Győző

 

kormánymegbízott

 

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal

 

 

      • tűzvédelmi szabályzatról szóló 28/2011. (IX. 06.) BM rendelet (továbbiakban: OTSZ) szerinti elhelyezése,

      • az OTSZ által előírt területen a védőszántás kialakítása,

      • a mezőn összerakott kazal tárolási kialakítása,

      • a növényi hulladék OTSZ szerinti égetése.

 

Kalászos termény betakarításkor a telephely tűzvédelmét alapvetően meghatározza:

      • a megfelelő tűzvédelmi szabályzat,

      • az OTSZ szerinti tűzveszélyességi osztályba sorolás,

      • a munkavállalók tűzvédelmi oktatása és annak nyilvántartása,

      • a tűzvédelmi szakvizsgára kötelezett munkakörök nyilvántartása (jegyzék, kimutatás) és érvényes tűzvédelmi szakvizsgával rendelkező munkavállalók foglalkoztatása,

      • a villamos- és villámvédelmi berendezések tűzvédelmi felülvizsgálata és annak igazolása (jegyzőkönyv, minősítő irat),

      • a terményszárítás szabályainak betartása.